2013. május 18., szombat

Kiskalácsom

Közös tőről fakadunk Kiskalácsom Krisztájával, vagyis régi munkakapcsolat a miénk, mivel egy reklámügynökségnél dolgozunk már hosszú évek óta. Szóval a kreativitás munkahelyi ártalom. :) Úgy két évvel ezelőtt, amikor megláttam, hogy milyen helyes dolgokat készít mézeskalácsból esküvőkre, biztatni kezdtem: készítsünk pár szép képet az elkészült alkotásaiból és csináljon nekik egy FB oldalt. Biztos voltam benne, hogy nem csak engem nyűgöznek majd le a mézeskalácskodásai.



A kalácskákhoz remekül illik házunk ódon hangulata, a sok régiség, bontott téglák, gerendák, öreg bútorok, csipkék és egyéb apró kiegészítők, amelyhez még Kriszta is hozott pár kiegészítőt, például a Nagymamájától örökölt, gyönyörű antik tésztavágót és a színes díszcukorkáit. A majd öt órás fényképezés után (igen, igen, nem egy kapkodós műfaj :) kislányaink tesztelték le a mézeseket.




























A Menta Magazin első számában található cikket teljes egészében itt olvashatjátok:

Amikor valaki végre megtalálja a neki való hobbit, azt a dolgot amiben ki tud teljesedni, helyére billen a világ. A Kiskalácsom projekt Krisztája nemcsak magát, hanem másokat is elvarázsol ezekkel a hihetetlenül izgalmas, újhullámos mézeskalácsokkal. Persze hosszú volt az út idáig.

A Kiskalácsom története az esküvőmmel kezdődött, még 2009 nyarán. Igazi romantikus esküvőt képzeljetek el; a Gellérti Téri Szikla Kápolna adott otthont az egyházi ceremóniának, a vacsoránk pedig a Városligetben volt, az Anonymus Étteremben, a kis tavacska partján. Próbáltam minél több különlegességet belecsempészni az esküvőbe, a szervezés során például napokig nézegettem a neten az ültetőkártyákat, de nem találtam olyat, ami igazán tetszene. Ekkor jött az ötlet: mi lenne, ha mézeskalácsokat sütnék, és arra írnám rá egyesével a vendégek nevét, majd azokat helyezném az asztalokra, a tányérok közepére? Kis romantikus masnit tennék bele, ami a rózsaszín tüll széknyoknyákkal és az asztali futókkal igazán remekül fest majd. Az esküvő előtti éjjel nekiálltam tervem megvalósításának, és igazán csodás lett az eredmény. A fogadtatása is várakozáson felüli volt, mindenki imádta. Többen meg is ették, még mielőtt a vacsorát kihozták volna, de sokan eltették emlékbe,  a szüleimnek például még ma is megvan. Az volt életem egyik legszebb napja. Aztán pár héttel az esküvőm után az esküvőszervező hölgy, Hargitai Anett, aki az én esküvőm szervezésében is közreműködött, felhívott telefonon. A Vénusz Esküvőszervező vezetőjeként felkért, hogy készítsek a korábbiakhoz hasonló mézes ültetőkártyákat egy közelgő esküvőre. 


Így kezdődött minden, esküvői ültetőkártyákkal és köszönetajándékokkal. Aztán főleg az ismerettségi kör ajánlásai alapján elkezdtek beérkezni a kisebb megrendelések az esküvőkön kívül elsősorban karácsonyra, aztán születésnapra, egyéb alkalmakra is. Amikor épp nem volt megrendelés,  akkor termékfejlesztettem, ötleteltem, és próbáltam újdonságokat kisütni. Kitaláltam a Kiskalácsom nevet, a szlogent, grafikus kollégám pedig logót tervezett belőle, és szépen lassan feltöltöttük a képeket az FB oldalra.



A Kiskalácsom projekt egyelőre teljes egészében csak szerelem, hobbi. Főállásban kreatív munkatárs, reklámszövegíró vagyok ugyanis egy budapesti reklámügynökségen, jó sok éve már. A kalácsozás is a kreativitás egyféle kiélése, imádom, hogy ilyen szépségeket tudok létrehozni a két kezemmel, szeretek bennük gyönyörködni. Szeretem őket megmutatni Anyukámnak, aki természetesen mindig csodálattal néz rájuk, főleg, hogy tudja: kisgyermekes édesanya és háziasszony vagyok egy főállással, és a Kiskalácsom tulajdonképpen az éjszakai életem: akkor tudok csak nekiállni a szépségeknek, amikor Kamilla, a kislányom már alszik. Ez olyan este tíz körül realizálódik, a munka és a házimunka után. Ekkor jön az éjszaka, meg a mézeskalács díszítés. A cukormáz, a cukorgyöngyök, a cukorvirágok, a színes szalagok, a csecsebecsék világa. 


A képekből egyértelműen látszik, hogy a profilom nem a tradicionális, cirádás, hímes és míves mézeskalácsok készítése, hanem a mézesek egy újragondolt, frissebb, maibb, trendibb változata. Próbálok egyedit létrehozni, olyat, amit még máshol nem láttam. Például szeretem azt hinni, hogy a mézeskalácsból készült dobozkát én találtam ki még évekkel ezelőtt. A mézeskalács kosárka is garantáltan egyedi Kiskalácsom fejlesztés, ez az egyik szívem csücske. 



A fő szezon egyértelműen a nyár, az esküvők időszaka. Még mindig az ültetőkártyák és köszönőajándékok teszik ki a megrendelések legnagyobb részét, de karácsonykor is sokan kérnek egy-egy szép darabot. Emellett születésnapra, névnapra, Anyák napjára, gyereknapra is készítek mézeseket. A gyártásba néha Kamilla, a kislányom is besegít, a kedvence a szaggatás, és persze főleg a mézesek bepuszilása. 


Mivel a mézesek frissen a legszebbek, így érdemes őket egy-két héttel előre megrendelni. Erre a facebook oldal a legalkalmasabb hely. A mézesre vágyók írnak egy üzenetet, és ennyi. Nincsenek raktáron elfekvő mézes kosárkák vagy nyalókák, nem úgy van, hogy leakasztom a polcról és lehet vinni őket, hiszen – és ezt nem győzöm hangsúlyozni – minden frissen készül.”

Bejegyezte: Kriszta

mézesek: Kiskalácsom

fotók: Galló Krisztina by FOTOGALLO
cikk: Németh Lívia
stylist: Galló Krisztina
türkíz festett akasztós: Eradekor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése