2014. november 8., szombat

Olvasófotel - A szomorú kacagány


Megláttam, végigsimítottam a kezemet a borítóján, kibontottam a natúr szalagot, amely összefogja a lapokat és óvja a szépséges történetet, mint egy kis titkos lakat. Átlapoztam. 





Magamhoz szorítottam és már jött is velünk haza. Annyira megkapó már a külseje is, hogy nem lehet elmenni mellette, egyszerűen kell. Finoman kidolgozott a borító, olyan titkos napló hangulatot áraszt és elhiszem, hogy csak nekünk írták és csak nekünk van belőle, pedig sorakozott még pár a könyvesbolt polcán. Először Rippl Renáta grafikái, rajzai, színei fogtak meg. Elragadó! Befészkeltük magunkat a paradicsommintás pizsamába bújt kíváncsi copfosommal az ágyba, felkapcsoltuk a kisvillanyt és lassan kibogoztuk a masnit a könyv oldalán. A történet: Bosnyák Viktória meséje kihagyhatatlan.

A kacagány fiú, aki a sövény egyik oldalán él és ahogy a többi kacagánynak, neki is csak nemes virágok nyílnak a feje búbján, számtalan történetet hallott már a kacabajkákról, akik a széles bokorsor túloldalán laknak. Ezek a mesék arról szólnak, hogy a kacabajkák félelmetesek, ijesztőek, szörnyűek, gaz nő a fejük tetején, vagyis el kell kerülni őket messziről. Aztán egy napon a kíváncsi kacagány fiú átkukucskál a sövényen és találkozik egy kacabajka lánnyal, s megváltozik minden. Egy csodálatos könyv a másságról, az előítéletekről és az elfogadásról. Amióta elolvastuk, más szemmel nézzük az elgazosodó füvünket a kertben és már nem igyekszünk annyira a fűnyírással sem. 


A könyvet a Csimota Kiadó jelentette meg, itt lehet megrendelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése